職名 |
講師 |
研究キーワード 【 表示 / 非表示 】
-
Classroom discourse, 国際教育, Interactional Competence, Social Interaction, Conversation Analysis, Second Language Learning
出身大学院 【 表示 / 非表示 】
-
アラク大学 人間科学研究科 英語教育学専攻 博士課程 修了
-
マザンダラン大学 人間科学研究科 英語教育学専攻 修士課程 修了
-
大阪大学 人間科学研究科 人間科学専攻 博士課程 修了
論文 【 表示 / 非表示 】
-
Teaching vocabulary through invoking conceptually accessible epistemic domains
S. KargarB. YaqubiS. Pouromid, M. Dehqan
Classroom Discourse 2024年02月
共著
研究論文(学術雑誌)
-
Demonstrating active listenership through collaborative turn completion to display epistemic access in multi-party interactions
S. Pouromid Kh. Hosseininasab
Linguistics and Education, 72 2022年10月
共著
研究論文(学術雑誌)
-
Language learning opportunities in the online wild
S. Pouromid Kh. Hosseininasab
Interdisciplinary Studies in Second Language Teaching, 1(1) 2021年12月
共著
研究論文(学術雑誌)
-
Mobility of Knowledge as an Approach to Internationalization in Higher Education during Uncertain Times and beyond
S. Pouromid, E. Wiasih
Proceedings of 4th PIM Conference. 2021年10月
共著
研究論文(学術雑誌)
-
“Hey! Teachers! Leave them kids alone!”: L2 teachers' interactional (in)competence in question-answer sequences
S. Pouromid
Proceedings of the Fourth Annual CAN Asia Symposium on L2 Talk. 2021年09月
単著
研究論文(学術雑誌)
研究発表 【 表示 / 非表示 】
-
Using consciousness-raising tasks and reflection to improve EFL learners’ listenership behavior in a virtual exchange program
Interactional Competence and Practices in a Second Language, Kolding, Denmark 国際会議 口頭発表(一般)
2024年06月 -
Heteroglosic quality of invoking conceptually accessible epistemic domains
Interactional Competence and Practices in a Second Language, Kolding, Denmark 国際会議 口頭発表(一般)
2024年06月 -
What is (probably) acquired but not (always) measured in study abroad and virtual exchange? Making a case for researching Interactional Competence
JALT Study Abroad SIG, Tokyo, Japan 国際会議 口頭発表(一般)
2023年11月 -
Tracking the development in Japanese EFL learners’ alignment activity and topic management in study abroad, virtual exchange, and language classroom
EUROSLA, Birmingham, the UK 国際会議 口頭発表(一般)
2023年08月 -
Moving beyond Head Nods: Expanding L2 Learners’ Recipiency Repertoire through Virtual Exchange
CAN-Asia Conference, Kyoto, Japan 国際会議 口頭発表(一般)
2023年05月