プールオミッド サッジャド (プールオミッド サッジャド)

POUROMID Sajjad

写真a

職名

講師

研究キーワード 【 表示 / 非表示

  • Classroom discourse, 国際教育, Interactional Competence, Social Interaction, Conversation Analysis, Second Language Learning

出身大学 【 表示 / 非表示

  • マザンダラン大学   人間科学学部   英文学学科  卒業 

出身大学院 【 表示 / 非表示

  • アラク大学   人間科学研究科   英語教育学専攻  博士課程  修了 

  • マザンダラン大学   人間科学研究科   英語教育学専攻  修士課程  修了 

  • 大阪大学   人間科学研究科   人間科学専攻  博士課程  修了 

取得学位 【 表示 / 非表示

  • マザンダラン大学  -  英語教育学修士

  • アラク大学  -  英語教育学博士

  • 大阪大学  -  博士(人間科学)

研究分野 【 表示 / 非表示

  • 英語教育学

 

論文 【 表示 / 非表示

  • Teaching vocabulary through invoking conceptually accessible epistemic domains

    S. KargarB. YaqubiS. Pouromid, M. Dehqan

    Classroom Discourse   2024年02月

    共著

    研究論文(学術雑誌)

  • Demonstrating active listenership through collaborative turn completion to display epistemic access in multi-party interactions

    S. Pouromid Kh. Hosseininasab

    Linguistics and Education, 72   2022年10月

    共著

    研究論文(学術雑誌)

  • Language learning opportunities in the online wild

    S. Pouromid Kh. Hosseininasab

    Interdisciplinary Studies in Second Language Teaching, 1(1)   2021年12月

    共著

    研究論文(学術雑誌)

  • Mobility of Knowledge as an Approach to Internationalization in Higher Education during Uncertain Times and beyond

    S. Pouromid, E. Wiasih

    Proceedings of 4th PIM Conference.   2021年10月

    共著

    研究論文(学術雑誌)

  • “Hey! Teachers! Leave them kids alone!”: L2 teachers' interactional (in)competence in question-answer sequences

    S. Pouromid

    Proceedings of the Fourth Annual CAN Asia Symposium on L2 Talk.   2021年09月

    単著

    研究論文(学術雑誌)

全件表示 >>

研究発表 【 表示 / 非表示

  • Using consciousness-raising tasks and reflection to improve EFL learners’ listenership behavior in a virtual exchange program 

    Interactional Competence and Practices in a Second Language, Kolding, Denmark  国際会議  口頭発表(一般) 

    2024年06月
     
     

  • Heteroglosic quality of invoking conceptually accessible epistemic domains

    Interactional Competence and Practices in a Second Language, Kolding, Denmark  国際会議  口頭発表(一般) 

    2024年06月
     
     

  • What is (probably) acquired but not (always) measured in study abroad and virtual exchange? Making a case for researching Interactional Competence

    JALT Study Abroad SIG, Tokyo, Japan  国際会議  口頭発表(一般) 

    2023年11月
     
     

  • Tracking the development in Japanese EFL learners’ alignment activity and topic management in study abroad, virtual exchange, and language classroom

    EUROSLA, Birmingham, the UK  国際会議  口頭発表(一般) 

    2023年08月
     
     

  • Moving beyond Head Nods: Expanding L2 Learners’ Recipiency Repertoire through Virtual Exchange

    CAN-Asia Conference, Kyoto, Japan  国際会議  口頭発表(一般) 

    2023年05月
     
     

全件表示 >>