田浦 アマンダ (タウラ アマンダ)

TAURA Amanda

写真a

職名

准教授

ホームページ

http://www.setsunan.ac.jp/

出身大学 【 表示 / 非表示

  • シドニー大学  文学部  日本語専攻(心理学副専攻)  卒業 

出身大学院 【 表示 / 非表示

  • マッコーリー大学  応用言語学科(TESOL)  修士課程  修了

取得学位 【 表示 / 非表示

  • シドニー大学 -  文学士

  • マッコーリー大学 -  文学修士(英語教育学)

所属学会 【 表示 / 非表示

  • 全国語学教育学会
  • JACET
  • JALT
  • 大学英語教育学会

研究分野 【 表示 / 非表示

  • 外国語教育 (英語リーディング指導、バイリンガリズム、児童文学)

  • 外国語教育 (英語教育学、児童英語教育)

 

研究経歴 【 表示 / 非表示

  • RESEARCH ON L2 READING

    研究区分:個人研究 

    研究期間:2004年  -  2007年

  • 英語リーディング指導の研究

    研究区分:個人研究 

    研究期間:2004年  -  2007年

    キーワード:リーディング

  • 英語教育(一般)

    研究期間:

  • バイリンガリズム

    研究期間:

  • 児童英語教育

    研究期間:

論文 【 表示 / 非表示

  • "The Effect of Fetal Language Experiences upon a Neonate's Perception of L1, L2, and Music: A Preliminary fNIRS Study" (2021)

    田浦秀行

    立命館言語文化研究」33巻2号, 209-21733 ( 2 ) 209 - 217   2021年11月

    単著

    研究論文(学術雑誌)

  • Executive Control in Japanese-English Bilingual Kindergarteners in Comparison to Monolingual Japanese Children: A Neuro-cognitive Study.

    TAURA, Hideyuki, KUTSUKI, Aya and TAURA, Amanda

    立命館大学言語文化研究32 ( 2 ) 1   2020年09月

    単著

    研究論文(学術雑誌)

  • The Self-Perceived Identities of Adult Bilinguals Raised in Japan

    Amanda Taura, Sandra Healy

    The Setusudai Review of Humanities and Social Sciences No. 2424   179 - 190   2017年01月

    共著

    研究論文(大学,研究機関紀要)

  • Japan: Organizing an Intensive English Camp for Japanese University Students

    田浦 アマンダ

    Not applicable ( 6 ) 21 - 55   2012年03月

    単著

    研究論文(大学,研究機関紀要)

  • 「DVD映画利用による英語リスニング・速読力養成に関する研究」(共著)

    田浦 アマンダ

    JACET関西支部研究紀要 第7号   85 - 94   2003年

    共著

    研究論文(学術雑誌)

全件表示 >>

著書 【 表示 / 非表示

  • Expatriate students’ L2 writing retention and attrition back in the L1 environment’

       (担当部分: )  単行本(学術書)  共著

       2010年03月

    【原書情報】  

  • Bicultural Teen Identity in Japan

       (担当部分: )  単行本(学術書)  単著

       2009年11月

    【原書情報】  

  • Adult Bilinguals ”Once Upon a Time”

    田浦 アマンダ  単行本(学術書)  単著

      2008年12月

  • 縦断データによる日英バイリンガル言語習得メカニズム研究

    田浦 アマンダ  単行本(学術書)  共著

    科研費・基盤研究(C)  2008年03月

  • ”Expatriate Students’L2 Writing Retention and Attrition Back in the L1 Environment”

    田浦 アマンダ  単行本(学術書)  共著

      2008年

全件表示 >>

総説・解説記事 【 表示 / 非表示

  • 早期日英バイリンガル2人からの17年間縦断データの分析研究

    田浦 アマンダ

    科研費研究報告書    2016年05月

    その他記事 

  • Australia竏窒she Land of Greats 

    田浦 アマンダ

    JALT Bilingual Japan   16 ( 2 )  2007年07月

    その他記事  単著

  • 'L2 Listening / Fast-reading Skills Developed by Using DVD Movies in the Classroom'(2003)

    田浦 アマンダ

    JACET 全国大会    2003年09月

    その他記事 

  • 「海外で教育を受けるバイリンガルな日本の子供達」(編集主担)

    田浦 アマンダ

    Monograph on Bilingualism   10  2003年

    その他記事 

  • 「バイリンガリズムのABC」(共著)

    田浦 アマンダ

    The Japan Journal of Mulilingualism and Multiculturalism   2-70  2002年

    その他記事  共著

全件表示 >>

研究発表 【 表示 / 非表示

  • "Impact of fetus language experiences exerted on a newborn baby: An fNIRS case study"

    FNILS 2021, The Society for functional Near Infrared Spectroscopy  online  国際会議  口頭(一般) 

    2021年10月
     
     

  • Does an experienced Japanese-English interpreter suffer from skill deterioration after one year's break from the job?-A neuro-linguistic case study

    EATS3 (The 3rd East Asian Translation Studies Conference)  ベニス  国際会議  口頭(一般) 

    2019年06月
     
     

  • Professional interpreting and brain re-structuring:A neuro-linguistic enquiry

    Critical Link International 9  東京  国内会議  口頭(一般) 

    2019年06月
     
     

  • 'Ideal school settings for enhancing children's bilinguality – an insight from a Japanese case study'

    Symposium on Multilingualism as a Resource: Bringing Home Language to the Fore  University of New South Wales, Sydney, Australia  国際会議  口頭(一般) 

    2017年12月
     
     

  • 'An fNIRS study of a professional Japanese-English interpreter and how his L2 narrative style and brain activation was affected by his experience'

    Framing Minds: English and Affective Neurosciences  University of Naples, Italy  国際会議  口頭(一般) 

    2017年10月
     
     

全件表示 >>

その他研究活動 【 表示 / 非表示

  • DVD映画利用による英語リスリング・速読力養成に関する研究

    その他 

    2002年
     
     

  • RESEARCH ON IMPROVING L2 LISTENING / FAST-READING-SKILLS THROUGH DVD MOVIES 

    その他 

    2002年
     
     

競争的資金等の研究課題 【 表示 / 非表示

  • 「日英バイリンガルのアイデンティティー研究」

    2020-2023年度科研費(基盤C #20K00821 ) 補助金(研究分担者 

    研究期間:2020年04月  -  2023年03月 

 

その他教育活動及び特記事項 【 表示 / 非表示

  • Drama Workshop for Junior High School Students

    2011年07月
     
     

 

学外の社会活動(高大・地域連携等) 【 表示 / 非表示

  • Women’s Messages

    2011年04月
    -
    2012年03月

    I proofread the English articles for the Women's Messages magazine which is sent out from Japan to women all over the world.